الاثنين، 28 سبتمبر 2009

موقوفة للتدوير



الي ان يشاء الله و يبقي في حاجة تنفع تتقال


هعمل اعادة تدوير للدنيا و ما فيها


هحاول أربي بذرة طيبة وسط ذكريات و تجارب سيئة كتير

لو فلحت التجربة و البذرة أنبتت نبتة طيبة 

هفرجكم صــورتـها



لو ماتت ..

خلاص  

قدر  

.  


هناك 27 تعليقًا:

دكـــــتور جدا يقول...

على فكرة المفروض نحاول ونحاول الى الآخر
..................
لا نياس وسنظل نتكلم ونتكلم ونعمل حتى يقضى الله أمرا كان مفعولا
..................
تحياتي

حفيدة عرابى يقول...

ربنا يكتب لك الخير
ويكتب لك الرضا به

سبهللة يقول...

عروسنى؟؟؟
مش فاهمة حاجة خالص

موناليزا يقول...

وده نسميه ايه بقى؟؟؟؟

طهر فؤادك يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة ,,,
ربنا يكرك يارب والمسلمين ... مع ان انتى ماشية فى الموضوع دة بمبدأ خير الكلام ماقل ودل ... الا ان فعلا معبر وفية معانى كتيرة جدا وان شاء الله ربنا هيطرح فى بذرتك البركة والخير وانا متاكد ان الى هتزرعية من الخير مش هيروح بالعكس دة عند ربنا كبير ... وعلشان كدة شاركينا فى حملتنا بقى علشان دى النواية الى هتبدأى بيها ان شاء الله وتكون شجرة كبيرة بس فى الجنة بأذن الله .

أميرة يقول...

ضكتور جدا

كلامك عين العقل طالما فينا نفس طالع نازل هنفضل نعافر في الدنيا والدنيا تعافر فينا

الله المستعان :)





لقد خلقنا الله احرارا

يارب يكتبلنا الخير جميعا و يعيننا علي انفسنا ويرضينا برضاه عنا







سبهللة

عروستي ليه بس يا باشمهندسة :)
هعمل recycling لحياتي :)
دعواتك




موناليزا

سميه حبة عقل والتزام ناحية نفسي علشان اخلص شوية معلقات ملهاش لازمة تتعلق لحد دلوقتي
و سمية كمان اني هوقف مهزلة كبيرة عيشت فيها اكتر من سنة و اخدت مني حاجات كتيرة بدون اي داعي .. قدر الله وما شاء فعل
ادعيلي ربنا يهديني للي فيه الخير





طهر فؤادك

المهم الفعل يا اخي :)
الله يعينكم وايانا يارب علي اي فعل صالح ويجعلنا مخلصين النية لله في كل الاقوال والافعال
في اكتر من حاجة نفسها ارجعها في حياتي من تاني بعد ما ضيعتها او اهملتها و ضيعت علي نفسي بكده خير كتير كنت فيه
ادعيلي ربنا يعيني علي نفسي ومتخافش
افوق بس و اقف علي رجلي كده من تاني و كل حاجة هتبقي كويسة باذن الله :)

هكذا علمنى سيدنا محمد( صلى الله عليه وسلم) يقول...

انا معترض

أميرة يقول...

هههههههههه

اعترض يا باشمهندس وانت صغير :)

بس مش تقول معترض علي ايه ولا هو انا اعترض اذا انا موجود


علل سبب اعتراض سعادتك :)

هكذا علمنى سيدنا محمد( صلى الله عليه وسلم) يقول...

علل ؟؟!!
لا سورى انا زهقت من علل دى بما فيه الكفاية أيام الدراسة .
مش هعلل حاجة انا وما زلت معترض

أميرة يقول...

ايوة يعني اعرف منين انا سبب الاعتراض ان مكنتش تعلله :)

علي العموم اعتراض مش في محله الا لو قلت اسبابك
علشان تبقي اسبابي انا اقوي طالما هي اللي واضحة واسبابك انت خفية


يلا عيش باه وانت ضميرك مرتاح كده انك مش مخليني فاهمة اعتراضك ليه :)

المجاهد الصغير يقول...

السلام عليكم
الثقه بالله اجمل شئ فى الحياه
ثقى فى الله وان شاء الله بذرتك تكبر ولو وجهتنا مشاكل اكيد قولى ياهم عندى رب كبير وليس يارب عندى هم كبير
وفقك الله لما يحبه ويرضاه

مهرة سالم يقول...

السلام عليكم....
أليس ...
ان شاء الله تكونين في خير حال ...
أعيدي التدوير ..
وإبحثي عن طرق جديده ..
في إنتظار عودتك بالسلامه...

موناليزا يقول...

ولو انى مش فاهمة حاجة بس ربنا ييسرلك جميع امورك ويهديكِ لما فيه الخير

على جنب كده بقى
فين سيف؟؟
ليه اسمه معدتش موجود وبقى نو ون نو وير
هو فى ايه؟

غير معرف يقول...

انا هاقولك فين سيف يا مونليزا والله العظيم سيف موجود دلوقتي في جنات ونهر عند مليك مقتدر ادعوا له بالرحمة وطبعا اليس هتسال انا مين انا هاقول لها بس في الوقت المناسب لما نعرف اولنا من اخرنا علي فكرة انا واحدة ست مش واحد وان لله وانا اليه راجعون

طهر فؤادك يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة
جزاكم الله خيرا على مشاركتى فى حملة (مدونتك هتنقذ طفلك)...و النشر الجماعى لموضوع الحملة الموجود
بمدونتى عن طريق كوبى وبست (نقل ) للموضوع بأكملة ووضعة بمدونتك الجميلة مع اى تعديل تجدوة مناسب مع الاحتفاظ بصلب موضوع الحملة المتمثل فى الاسم و طرق
التبرع الجديدة حتى يتسنى لنا مشاركة عدد اكبر فى الحملة . .
وربنا يكرمك يارب على التعاون ويجعلة ان شاء الله فى ميزان حسناتكم والمسلمين اللهم امين .
ملحوظة :- النشر مستمر ان شاء الله بس البداية كانت فى و29/9 ومن دواعى سرورنا ان تشتركوا معنا فى اى وقت تجدوة مناسب (ساعدونا ليعم الخير بأذن الله )1

موناليزا يقول...

انتى فين يا اليس
شوفتى رد الاخت غير المعرف بتقول ايه؟
انا مش مصدقاها ومش فاهمة هى تقصد ايه بالظبط او فاهمة ومش قادرة استوعب ولا افهم
طمنينى يا اليس بجد فيه ايه؟؟؟
سيف فيييييين؟

طهر فؤادك يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة ,,
اة والله ياليس طمنينا الله يكرمك .. اصل رد التعليق المجهول دة فعلا مش مطمئن فربنا يكرمك طمنينا لاننا جميعا نحبك فى الله .. اخوكى فى الله (محمد ).
-وتانى نقطة الى هتسعدك ان شاء الله و
ربنا يكرمك يارب والمسلمين ..ودة شكر واجب لازم اقدمة من حملة "مدونتك هتنقذ طفلك".. وجزاكم الله خيرا والمسلمين ودة موضوع الشكر فى اللينك دة ادخل وخدى هديتك من هنا :-
http://rasoulallah1.blogspot.com/

همس الاحباب يقول...

اممممممممممم
لا تعليق
انا عرفت خلاص

طهر فؤادك يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة ..
الله يكرمك يارب والمسلمين ... يااختى اليس وان شاء الله دايما بخير وسلام وطمئنينة وحب فى الله و صبر وسكينة وفرح وسعادة اللهم امين والمسلمين

حفيدة عرابى يقول...

انا مش فاهمةحاجات كتير
بس مش مشكلة
ايا كانت الاحوال
ربنا يكتب الخير
ويكتب لك الرضا بالقضاء

طهر فؤادك يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة ..
الله يكرمك يارب والمسلمين ... يااختى اليس وان شاء الله دايما بخير ..وجزاكى الله على سؤالك علية وعلى الاسرة ياختى الغالية ... وربنا ان شاء الله يكرمك بالخير دايما اللهم امين .

مجاهد يقول...

السلام عليك
قلت أمر على مدونتك أسلم
وأقولك إن البذره الطيبه بتبتدى من مجرد النيه لعمل شىء طيب...
والبذره الطيبه بتبقى شجره طيبه
وإنت عارفه الباقى
ربنا يديم عليكى كل شىء طيب
أمين
إن شاء الله مش هتموت

غير معرف يقول...

سلام عليكم
طبعا بعد غياب فى قاهرة المعز لاكثر من 15 يوم وبعد مشوار بالقطار لم ارى مثله الا ملاتين او ثلاثه فى حياتى عربة القطار التكيييف عطلان ورحلة السفر بدل 5 ساعات تاخد 9 ساعات واعتقد ده بيقولى من ترك داره يستاهل كل اللى يجراره كان اول حاجه اعملها ازورك هنا فى مدونتك ..... الغريب فيها حاجه واحده بس ( غير عروف ) طيب عرفنا انك ست طيب متريحينا وتقولى انتى مين وعلى كل حال ربنا الهادى يا بنتى .
عمك مدحت

طهر فؤادك يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة ,,,
ربنا يكرمك يارب والمسلمين ... دعوة خالصة لوجة الله تعالى ...وياريت تشاركى معانا فى حملة نصرة الاقصى والموضوع بسيط جدا وياريت تشوفى موضوعى على مدونتى وتقوليلى رأيك.. رأيك يهمنى اكيدددد ..

همس يقول...

ايه دا

اول مره ادخلك المدونة

القيكى طفشتى منها

ياستى الكل ياما بيقابل فى حياته

واللى يريحك اعمليه

ممكن ترتاحى فى الكتابه

اكتبى اللى حاسه بيه

مدونتك وانتى حره فيها

هيصى يا نوحى

وفوكيها الله يخليك

اشوفك على خير ديما

طهر فؤادك يقول...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاتة ..
الله يكرمكوا يارب شاركونى يوم مقاطعة الفيس بوك يوم 24 /10 وياريت تشوفوا موضوع المقاطعة على مدونتى ومعاية بأذن الله

حنين القلب يقول...

وقفتك طالت يا اليس هترجعى امتى

وحشتينا

تقبلى مرورى

اللهم اني استودعك قلبي فلا تجعل فيه أحدا غيرك

وأستودعك لا إله إلا الله فلقني إياها عند الموت

وأستودعك نفسي فلا تجعلني أخطو خطوة إلا في مرضاتك

وأستودعك كل شيء رزقتني إياه فاحفظه لي من شر خلقك أجمعين

يامن لاتضيع عنده الودائع