الاثنين، 24 سبتمبر 2012

تعليق جديد متأخر جداااا


بقالي كتير فعلا بشوف ان في ناس بتيجي من مدونة بهائي مصري و مش عارفة الاقي رابط لانهم بيوصلوا لتدوينتين كنت كتبتهم في 2009 عن تجربة خاصة لي و تعليق خاص بردة علي حاجة من وجهة نظري وقتها

ولسه حالا مكتشفة الرابط فين

ولما قرأت الرابط و عرفت منين جه و سبب الاستهزاء وتفهمت الموقف ..

حقه بصراحة ولا انكر عليه حقه .. 
حقه يزعل من طريقتي 

و حقي ازعل من طريقته 

المفيد ان كل واحد عمل دا في مكانه .. هو اشار للمدونة قولا و فعلا بدون ما يكتب الرابط ..  كتر خيره

كنت اتمني لو اكتشفت الرابط دا وقتها علشان اقوله اني وقتها اتصدمت في وجود واقع معلن زي دا و انا كبيرة كده و معنديش عنه فكرة  زي صدمات كتيرة متتالية حصلتلي و اتصدمتها لاني مكنتش اعرف ان في حاجة زي دي في الدنيا ... رد فعل طبيعي يعني 

عقيدتك انت حر فيها ما لم تؤذي غيرك

من الحاجات اللي غيرتها فيا  الثورة دي اني بقيت بقبل اللي مختلف معايا اشد الاختلاف لانه مش هو عدوي الي ان يأخد مكان عدوي و يحاربني بالدين .. 

والي ان يجي في المربع دا ..

 فهو شريك في الوطن وبس!!

هو تعليق وقف في زوري سواء شافه او مشافهوش .. 

((كل اللي فوق دا مش مناقشة ولا قبول بمعتقد حد .. دا مجرد تعليق علي اسلوبين لشخصين معجبهمش اسلوب بعضهم))

هناك تعليقان (2):

غير معرف يقول...

كويس انك رجعتي تاني تكتبي عشان الناس تقرى منك الثورة غيرت ناس كتيرة وناس عرفت ان الرمادي كتير والحياة مش ابيض واسود تحياتي لكتاباتك

أميرة يقول...

اشكرك

الدنيا فيها رمادي وكتير اسود و من بختك لو شفت حاجة بيضاء!!

ملوش علاقة بالثورة .. الثورة اطهر من المقارنة دي

وانا مش جزء منها للسبب دا

اللهم اني استودعك قلبي فلا تجعل فيه أحدا غيرك

وأستودعك لا إله إلا الله فلقني إياها عند الموت

وأستودعك نفسي فلا تجعلني أخطو خطوة إلا في مرضاتك

وأستودعك كل شيء رزقتني إياه فاحفظه لي من شر خلقك أجمعين

يامن لاتضيع عنده الودائع