الثلاثاء، 9 أكتوبر 2012

100 مسا ونهار :(


100 مسا ونهار ....
هي هي
 مصر مبارك
مصر مرسي
الا ما في مواطن مصري من المسحولين ورا لقمة العيش حس بفرق واحد ولو في حقه في المعاملة الآدمية
الداخلية هي هي بلطجية
المرور زفت و قطران
التموين بقي فوق طاقة الطبقة المتوسطة حتي!! و لا عزاء لكل الشرائح اللي قبلها .. معلش مش معتبرينكم من المواطنين الصالحين اللي ليهم حقوق في البلد دي
الصحة زفت و تجيب المرض و الاطباء حقهم في اضرابهم مشروع و ليهم الف حق وحق والمريض بيدخل بمرض بيطلع عايز عزل صحي من كتر الاوبئة اللي بتجيله دا لو طلع اصلا

النبي ترزقنا بشوية انسانية و كرامة و حبة ذمة و ضمير
 لاجل النبي في البلد دي يا رب

هناك 4 تعليقات:

غير معرف يقول...

ويا المي من ايدي علمت على اسمك اخترتك مش لانك انت اخترتك لان خصمك هو
وآه من المي لما لقيته بيهلل لسيده ويكبر ويقول ادي اللي كان استبن طلع كبير يا برنس
طب قولي عملي ايه اصبر بكره تشوف واديني مستني وعدى ميعاد الوعود ولا في حاجة تمت قولولي استنى ايه من بكره اللي جاي وسط الظلمة ما هيشقش نور صباح ومازالت يا صبحي بتقولي استنى !!!!! عجبي على ده زمان

أميرة يقول...

الحمد لله الذي عافانا :(

انا مقاطعون كنت و مازالت تتقطع ايدي ان حطيت نفسي في موقف اختار فيه بين سيء واسوء :(

اشكر حضرتك علي المتابعة وازيد الشكر علي الكلام الموجع اللي كتبته .. تسلم ايدك

ولد تحت الصفر يقول...

مش مصدق ان أستاذة أليس رجعت تاني :)

مفتقدك جداً .. أخبارك إيه ؟

أميرة يقول...

ازيك يا محمد :) انت فين ..ان شاء الله تكون بخير .. مرة بصيت علي مجلة انسان عالفيس بوك ..ربنا يوفقك .. عامل ايه في الدنيا البغيضة دي؟

اللهم اني استودعك قلبي فلا تجعل فيه أحدا غيرك

وأستودعك لا إله إلا الله فلقني إياها عند الموت

وأستودعك نفسي فلا تجعلني أخطو خطوة إلا في مرضاتك

وأستودعك كل شيء رزقتني إياه فاحفظه لي من شر خلقك أجمعين

يامن لاتضيع عنده الودائع